Stoepsauna

Het probleem:

Het probleem is dat er sprake is van klimaatverandering. Door klimaatverandering zal het weer steeds extremer worden, met nog drogere zomers en nattere winters in Nederland. De gemeentes komen daardoor voor nieuwe uitdagingen te staan. Het probleem wat wij moeten proberen op te lossen is wateroverlast in Nederland te verminderen.

Met dit groepje (Fije, Max en Finn) begonnen we met de ideeen fase. Aan het begin merkten we al dat het lastig is om op afstand samen te werken. Iedereen had een andere planning en andere timing, en meestal stelden we het werk uit. En als we elkaar spraken ging het meestal over andere dingen. Zelf merkte ik dat ik de ideeen fase wel leuk vond, ik had erg veel ideeen(sommige waren niet realistisch) en ik vond het leuk om over wateroverlast te praten. Mijn groepsgenoten lieten erg weinig van zich horen deze fase.

Ik merk dat ik niet zo goed ben in de vertaling naar een uitvoering. Ik heb een niet zo technisch brein. Ik heb nog wel schetsen gemaakt. Toen we een schets moesten kiezen om het uit te gaan werken, werden mijn groepsgenoten weer actiever. Eigenlijk vooral Fije. Uiteindelijk besloot Fije dat we het idee van een putje gingen gebruiken. Ik stemde niet in, maar het was drie tegen een dus het idee werd gekozen. Vanaf dat moment ging alles bergafwaarts. Deadlines werden niet gehaald, iedereen schoof zijn werk voor zich uit en tijdens de les waren we nauwelijks actief. Ik probeerde ze te stimuleren om te gaan werken, wat heel soms lukte. Fije nam toen de leiding. Zijn idee moesten we gaan uitvoeren. Wij drieen vonden het wel erg lastig om de ideeen van echt goed te begrijpen. Ook stelde Fije voor om te gaan schetsen in Minecraft. Ik heb weinig ervaring in Minecraft, dus toen besloot Fije dat Max dat ging doen. Elke keer als we het idee probeerde verder te bespreken, vonden we het moeilijk om het zinnig te maken. Maar Fije bleef zeggen dat het ‘out of the box’ moest zijn dus we bleven bij het idee. Uiteindelijk leverde het ‘out of the box’ idee een Stoepsauna op.

Het was jammer dat we elkaar niet aanvulden en aanspoorden.

Conclusie:

Inmiddels weet ik dat O&O niet echt een vak voor mij is. Ik vind het ideeenbedenken wel leuk, maar het technische mis ik gewoon.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag